zamówienie na:

Poprawa infrastruktury technicznej związanej z zaopatrzeniem w wodę poprzez przebudowę Stacji Uzdatniania Wody w Wielu oraz budowę wodociągów w Gminie Mrocza

zamawiający: Gmina Mrocza
tryb zamówienia: Przetarg nieograniczony
nr sprawy: RI-Z.341-1/PN/2
wartość: poniżej 4.845.000 Euro
termin składania ofert: 17 maja 2010  11:00
wynik postępowania: Ze względu na tabelaryczny sposób przedstawienia rozstrzygnięcia, oryginał zamieszczono na dole strony, jako plik do pobrania 




L. dz.: RI-Z.341-1/PN/2010

Gmina Mrocza
Plac 1 Maja 20, 89-115 Mrocza
tel. 0-52 386-74-10, 0-52 386-74-20, fax: 0-52 385-62-41

ogłasza przetarg nieograniczony na kwotę poniżej 4.845.000 EURO
na realizację zadania pn.: „Poprawa infrastruktury technicznej związanej z zaopatrzeniem   w wodę poprzez przebudowę Stacji Uzdatniania Wody w Wielu oraz budowę wodociągów w Gminie Mrocza”

45252126-7 Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody pitnej

Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami na CD można odebrać w siedzibie Zamawiającego tj. Urząd Miasta i Gminy Mrocza, Plac 1 Maja 20, 89-115 Mrocza pok. nr 312 lub ze strony internetowej: www.bip.mrocza.pl

Wymagany termin realizacji zamówienia:
Część I  – od dnia podpisania umowy do dnia 30. 06. 2011 r.
Część II  – od dnia 03. 01. 2011 r. do dnia 30. 06. 2011 r.
Część III  – od dnia 03. 01. 2011 r. do dnia 30. 06. 2011 r.
Część IV  – od dnia podpisania umowy do dnia 03. 09. 2010 r.
Część V  – od dnia 03. 01. 2011 r. do dnia 30. 06. 2011 r.
Część VI  – od dnia 03. 01. 2011 r. do dnia 30. 06. 2011 r.

Przedmiotem zamówienia jest:
Poprawa infrastruktury technicznej związanej z zaopatrzeniem w wodę poprzez przebudowę Stacji Uzdatniania Wody w Wielu oraz budowę wodociągów w Gminie Mrocza

Część I – Budowa Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Wiele
Przedmiot zamówienia stanowi remont wraz z rozbudową stacji uzdatniania wody, o zdolności produkcji wody uzdatnionej w ilości Qh= 50,0 m3/h, oraz wydajności pompowni drugiego stopnia, zasilającej wodociągowy - gminny system sieci odbiorczej w wielkości Qhmax= 100 m3/h, zlokalizowanej w miejscowości Wiele.
Ujęcie wody surowej zlokalizowane w miejscowości Wiele, składa się z dwóch studni głębinowych oznaczonych numerami: nr 1 i nr 2. Ujęcie posiada zatwierdzone zasoby eksploatacyjne w kat. „B” w wysokości Q = 61,5 m3/h.
Studnia głębinowa nr 1
Studnia nr 1 charakteryzuje się następującymi parametrami:
- głębokość studni - 39,5 m
- zasoby wody w kat.”B” - 55 m3/h
- depresja - S = 4,5 m
- ujęty poziom wodonośny - 0,5 m p.p.t.
Studnia głębinowa nr 2
Studnia nr 3 charakteryzuje się następującymi parametrami:
- głębokość studni - 41,50 m
- zasoby wody w kat.”B” - 61,5 m3/h
- depresja - S = 7,5 m
- ujęty poziom wody - 0,0 m p.p.t.
Studnie głębinowe posiadają obudowy. Istniejące obudowy studni zostały wykonane jako typowe z kręgów żelbetowych o średnicy wewnętrznej 1500 o głębokości ok. 2,0 m, przykrytych żelbetową pokrywą z włazem i kominkiem wentylacyjnym. Docelowo przewiduje się wymianę obudów studni na nowe wykonane z laminatów poliestrowo - szklanych. Nowe obudowy studni należy wykonać, jako kompletne np. typu „LANGE” w całości z laminatów poliestrowo-szklanych umożliwiających utrzymanie wnętrza obudowy w wymaganych warunkach sanitarnych. Montaż oraz wykonanie obudowy zgodnie
z Dokumentacją Techniczną wybranego Producenta.
Podstawowe elementy:
1) Podłoże z betonu wystające ponad powierzchnię 10 cm wg zaleceń producenta.
2) Podstawa wykonana jest z konstrukcji stalowej ażurowej, obudowanej szczelną powłoką z laminatu poliestrowo-szklanego w całości wypełnionego pianką poliuretanową stanowiącą ocieplenie podstawy. Podstawa obudowy o wymiarach: długość - 1,66 m; szerokość - 1,10 m; grubość - 0,10 m
3) Pokrywa składa się z dwóch elementów (wewnętrznego i zewnętrznego) wykonanych z laminatu poliestrowo-szklanego. Przestrzeń pomiędzy elementami wypełniona jest warstwą ocieplenia z pianki Poliuretanowej grubości 50 mm. Pokrywa obudowy o wymiarach wewnętrznych: długość - 1,34 m; szerokość - 0,8 m; wysokość - 1,30m
4) Wylot powierza zaopatrzony w mechanizm zamykający (w okresie zimowym) uruchamiany ręcznie. Wlot zabezpieczony drobną siatką.
5) Kominek wentylacyjny.
6) Zawiasy wewnętrzne metalowe z przekładkami teflonowymi.
7) Zamek pokrywy.
8) Uszczelka pokrywy.
9) Głowica studni głębinowej z orurowaniem o średnicy DN100 oraz kołnierzem obrotowym.
10) Manometr 0-1,6 MPa.
11) Wodomierz prosty DN100.
12) Odcinek rurociągu ocynkowany prosty z wodomierzem.
13) Kolana hamburskie ocynkowane.
14) Odcinek rurociągu ocynkowany z zaworem czerpalnym.
15) Przepustnica zwrotna bezkołnierzowa.
16) Przepustnica zaporowa bezkołnierzowa DN100.
17) Wspornik kotwiący.
18) Osłona otworu w podstawie obudowy.
19) Skrzynka elektryczna hermetyczna z tworzywa sztucznego z rozłącznikiem lub listwą LZ35 lub LZ95.
20) Ocieplenie rury wodociągowej.
21) Wspornik pokrywy.
W celu magazynowania wody uzdatnionej i tym samym zapewnienia ciągłości dostaw wody do sieci odbiorczej, na terenie SUW przyjmuje się budowę dwóch zbiorników retencyjnych wody uzdatnionej, o pojemności roboczej 200 m3 każdy, pozwalającej na eksploatację obiektu w okresie wyłączenia z pracy jednego ze zbiorników np. w okresie remontu, przeglądu, dezynfekcji itp. Zbiorniki wykonane winny być, jako wolnostojące stalowe ocieplane o następującej charakterystyce:
- pojemność robocza - 200 m3
- średnica nom. DN - 5,70 m
- wysokość - 9,6 m
- masa zbiornika z izolacją - 13 000 kg

Część II – Budowa wodociągu Witosław – Rajgród
Przedmiotem zadania jest budowa sieci wodociągowej na odcinku Witosław-Rajgród gmina Mrocza. Budowa sieci wodociągowej ma na celu zaopatrzenie w wodę dla celów bytowo gospodarczych budownictwa mieszkaniowego wzdłuż trasy wodociągu. W zakres opracowania wchodzi budowa sieci wodociągowej o długości 2.323,0 m.
Stan istniejący: obecnie na trasie wodociągu istnieją lokalne ujęcia wody, które zaopatruję w wodę gospodarstwa położone na trasie projektowanego wodociągu.
Rozwiązania projektowe: Zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez Zakład Robót Publicznych w Mroczy należy:
- wykonać sieć wodociągową z rur PVC o śr. 160 mm PN10
- wykonać wpięcie projektowanej sieci wodociągowej do istniejącej na terenie Gospodarstwa Rolnego w Witosławiu sieci azbestowej o śr. 100mm poprzez trójnik instalując zasuwę z wyprowadzeniem 
- wykonać wpięcie do istniejącej w Rajgrodzie sieci wodociągowej PCV śr. 160 mm poprzez trójnik instalując zasuwę z wyprowadzeniem.
Sieć wodociągowa rur PCV o długości 2400 m i Ø160mm układana będzie w wykopie przestrzennym na głębokości do 1,7 m na podsypce piaskowej gr.10 cm. Przyciski pod drogami z rowami odprowadzającymi wody opadowe wykonane zostaną metoda przewiertu poziomego z dostosowaniem rury ochronnej. Jedynym wykorzystanym surowcem będzie woda – do opłukania nowo wybudowanej sieci. W ramach przewidzianej technologii wykonania robót zapewniona zostanie nietykalność brył korzeniowych istniejącego drzewostanu. Wierzchnia warstwa ziemi organicznej zostanie odkładana w celu przywrócenia istniejącego profilu glebowego.

Część III – Budowa wodociągu Mrocza – Ostrowo
Przedmiotem zadania jest budowa sieci wodociągowej na odcinku Mrocza - Ostrowo Gmina Mrocza. Budowa sieci wodociągowej ma na celu zaopatrzenie w wodę dla celów bytowo gospodarczych budownictwa mieszkaniowego wzdłuż trasy wodociągu. W zakres opracowania wchodzi budowa sieci wodociągowej: z rur PCV o średnicy 160 mm o długości 2540,0 m; z rur PCV o średnicy 90 mm o długości 92,0 m Stan istniejący: Obecnie na trasie wodociągu istnieją lokalne ujęcia wody, które zaopatruję w wodę gospodarstwa położone na trasie projektowanego wodociągu.
Ponadto na trasie wodociągu znajduje sie istniejący wodociąg Ø 90 mm; który zostanie zastąpiony na wodociągu z rur PCV Ø 160 mm. Wodociąg obecnie znajdujący się na terenie wsi Chwałka, wykonany jest z rur stalowych, które po wybudowaniu nowego odcinka sieci pozostaną.
Rozwiązania projektowe: Zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez Zakład Robót Publicznych w Mroczy należy:
- wykonać siec wodociągowa z rur PCV o śr. 160 mm PN 10 
- wykonać wpięcie projektowanej sieci wodociągowej do istniejących końcówek sieci wodociągowych Ø 160 mm.
- wykonać na trasie wodociągu montaż hydrantu p. poż.
- wykonać zgodnie z projektem przyłącza dla budynków znajdujących się na trasie wodociągu.
Przejście wodociągu pod rzeka Rokitką wykonać metodą przewiertu sterowanego. Rury z PCV należy układać na głębokości min. 1,8 m w obsypce piaskowej 15 cm pod rurą i 30 cm nad rurą zagęszczonej warstwami 10 cm. Do obsypki należy użyć piasku bez kamieni. W wykopie nad przewodem wodociągowym w odległości 0,5 m od wierzchu rury PCV ułożyć taśmę ostrzegawczą w kolorze niebieskim. Do górnej tworzącej przewodu wodociągowego mocować drut sygnalizacyjny miedziany DY6. Roboty ziemne należy prowadzić w ten sposób, by nie uszkodzić istniejącego uzbrojenia podziemnego, jego izolacji. Na odcinkach gdzie występuje istniejące uzbrojenie podziemne roboty ziemne należy prowadzić zgodnie z wymogami poszczególnych gestorów sieci. Dla dokładnego ustalenia lokalizacji uzbrojenia należy wykonać ręczne przekopy próbne. Napotkane w wykopie przewody zabezpieczyć przez podwieszenia do konstrukcji wsporczej nad wykopem. Z uwagi na dobre warunki gruntowe projektuje się wykop ze skarpami. W czasie zasypki grunt zagęścić na 96%.

Część IV – Budowa wodociągu Mrocza – Orlinek
Przedmiotem zadania jest wykonanie sieci wodociągowej spinającej istniejące wodociągi w miejscowościach Mrocza - Orlinek. Projekt rozbudowany sieci oparto na opracowanym projekcie modernizacji stacji uzdatniania wody w Mroczy, która przewiduje dwustopniowy system jej uzdatniania wraz z budową dwóch zbiorników naziemnych. Włączenie projektowanego wodociągu należy wykonać do sieci instalacji wewnętrznej ujętej w opracowanym projekcie modernizacji stacji. W miejscowości Białowieża projektuje się studzienkę połączeniową żelbetową śr. 1400 mm w celu włączenia do istniejącego wodociągu. W studzience projektuje się również wykonanie zmiany średnicy rury z PE 225 mm na PCW 110 mm. Dodatkowo w miejscowości Białowieża przewidziano wykonanie przepięcia istniejącego przyłącza wodociągowego. Na odcinku Białowieża-Orlinek projektuje się wykonanie dodatkowego równoległego odcinka sieci wodociągowej PCW śr. 110 mm, którego zdaniem będzie zwiększenie możliwości wydatku wody wodociągu istniejącego. Wpięcie wykonać w projektowanej studzience żelbetowej śr. 1400 mm przez trójnik, montując na każdym odejściu zasuwę.
W zakres opracowania wchodzi:
- sieć wodociągowa z rur PE Ø 225 mm - 1951,0 m
- sieć wodociągowa z rur PCW Ø 110 mm - 1464,0 m
- hydranty przeciwpożarowe nadziemne Ø 80 mm - 2 szt
- wykonanie przepięcia istniejącego przyłącza wodociągowego Ø 32 mm - 1 szt
Warunki gruntowo – wodne: Na omawianym terenie znajdują się warunki gruntowo wodne umożliwiające bezpośrednie posadowienie projektowanych przewodów w gruncie. Woda gruntowa na projektowanych rzędnych posadowienia przewodów nie występuje. Miejscami jednak może występować woda śródglinowa o napiętym zwierciadle, która jednak stabilizuje się najczęściej na głębokości ok. 2,0 m p.p.t.
Sieć wodociągowa: Projektuje się sieć wodociągową z rur PE SDR17 Ø 225x13,4 mm PN 10, której zdaniem jest spięcie istniejących wodociągów na odcinku Mrocza – Białowieża oraz wykonanie odcinka sieci wodociągu Białowieża-Orlinek który projektuje się z rury PCW Ø110 mm PN10. Wpięcie sieci na terenie stacji uzdatniania wody projektuje się w miejscu projektowanej instalacji wewnętrznej w ramach opracowanego projektu modernizacji SUW. Kolejne wpięcie do istniejących wodociągów w Białowieży i Orlinku wykonać w projektowanych studzienkach żelbetowych, przez trójnik żeliwny, montując na każdym odejściu zasuwę odcinającą. Dodatkowo w studzience w Orlinku projektuje się zamontować na każdej z rur PCW Ø 110 mm zaworu zwrotnego zabezpieczając przed przetaczaniem wody pomiędzy rurociągami. Trójnik zabezpieczyć przed rozszczelnieniem blokiem oporowym, zasuwy oraz zawory osadzić na cokole betonowym. Rurociągi wykonać z atestowanych rur PE PN 10 zgrzewanych doczołowo, oraz kielichowych PCW PN10, łączonych przy użyciu uszczelek gumowych. Przy łączeniu i układaniu rur stosować się do zaleceń ich producenta. Zmiany kierunku przewodu wykonać przy zastosowaniu kształtek PE i PCW kielichowych, które jak w przypadku włączenia do wodociągu, zabezpieczyć należy blokami oporowymi wg BN-81/9192-05.

Część V – Budowa wodociągu Orle – Witosław
Przedmiotem zadania jest wykonanie sieci wodociągowej spinającej istniejące wodociągi w miejscowości Orle-Witosław. Dodatkowo w miejscowości Witosław przewidziano wykonanie przepięć istniejących przyłączy wodociągowych. Na trasie projektowanego wodociągu przewiduje się wykonanie dwóch nowych przyłączy wodociągowych do gospodarstw rolnych, oraz doprowadzenie wody do istniejącej przepompowni ścieków. W miejscowości Orle wodociąg ma przejąć zasilanie wsi Kaźmierzewo z pominięciem hydroforni, która została wyłączona z eksploatacji. Obecnie zasilanie prowadzone jest przez infrastrukturę techniczną częściowo zlokalizowaną w budynku hydroforni.
W zakres opracowania wchodzi:
- sieć wodociągowa z rur PCV Ø 160 mm – 3215,0 m
- sieć wodociągowa z rur PCV Ø  90  mm – 94,0 m
- przyłącze wodociągowe z rur PE Ø 63 mm – 42,0 m
- przyłącze wodociągowe z rur PE Ø 50 mm – 28,0 m
- hydranty przeciwpożarowe Ø 80 mm – 4 szt
- wykonanie przepięć do istniejących przyłączy wodociągowych – 9 szt
Warunki gruntowo – wodne: Na omawianym terenie znajdują sie warunki gruntowo-wodne umożliwiające bezpośrednie posadowienie projektowanych przewodów    w gruncie. Woda gruntowa na projektowanych rzędnych posadowienia przewodów nie występuje. Miejscami jednak może występować woda śródglinowa o napiętym zwierciadle, która jednak stabilizuje  się najczęściej na głębokości ok. 2,0 m p.p.t.
Sieć wodociągowa: Projektuje się sieć wodociągową PCW Ø 160 mm której zadaniem jest spięcie istniejących wodociągów PCW Ø 160 mm. Wpięcie wykonać przez trójnik żeliwny, zabezpieczając przed rozszczelnieniem blokiem oporowym. Rurociąg wykonać z atestowanych rur kielichowych PCW Ø 160 PN 10, łączonych przy użyciu uszczelek gumowych. Przy łączeniu i układaniu rur stosować się do zaleceń ich producenta.
Zmiany kierunku przewodu wykonać przy zastosowaniu kształtek PCW kielichowych, które jak w przypadku włączenia do wodociągu, zabezpieczyć należy blokami oporowymi wg BN-81/9192-05.
Hydranty wykonać na odgałęzieniach z zasuwą odcinającą, podłączenia do proj. Sieci wykonać w sposób pokazany na schematach montażowych.
Trzpienie zasuw wyprowadzić do skrzynki do zasuw i miejsce wokół skrzynki zabezpieczyć poprzez typowy bloczek betonowy.
Trójniki na węzłach połączeniowych sieci zabezpieczyć przed przemieszczeniem się poprzez wykonanie betonowych bloków oporowych zgodnie z BN-81/9192-05. Przy montażu zasuw stosować należy bloki podporowe, których zadaniem jest przenoszenie obciążeń.
Miejsce montażu zasuw, oznaczyć należy tabliczkami z opisem, montowanych na słupach stalowych.

Część VI – Budowa wodociągu Modrakowo – Wyrza
Przedmiotem zadania jest wykonanie sieci wodociągowej spinającej istniejące wodociągi w miejscowościach Modrakowo - Wyrza. Dodatkowo w miejscowości Modrakowo przewidziano wykonanie przypięć istniejących przyłączy wodociągowych. W istniejących studzience wodomierzowej wodociąg ma przejąć zasilanie do wsi Wyrza z pominięciem obecnego zasilania przebiegającego przez wieś Małocin. Ma to zapewnić poprawę ciśnienia oraz wydajność dla odbiorców zamieszkałych we wsi Wyrza. W zakresie opracowani wchodzi:
- sieć wodociągowa z rur PCV Ø 160 mm - 2053,0 m
- hydranty przeciwpożarowe Ø 80 mm - 2 szt
- wykonanie przypięć do istniejących przyłączy wodociągowych Ø 50 mm - 1 szt
- wykonanie przypięć do istniejących przyłączy wodociągowych Ø 32 mm - 3 szt
Warunki gruntowo – wodne: Na omawianym terenie znajdują się warunki gruntowo wodne umożliwiające bezpośrednie posadowienie projektowanych przewodów w gruncie. Woda gruntowa na projektowanych rzędnych posadowienia przewodów nie występuje. Miejscami jednak może występować woda śródglinowa o napiętym zwierciadle, która jednak stabilizuje się najczęściej na głębokości ok. 2,0 m p.p.t.
Sieć wodociągowa: Projektuje się sieć wodociągową PCW Ø 160 mm której zadaniem jest spięcie istniejących wodociągów PCW Ø 160 mm. Wpięcie wykonać przez trójnik żeliwny, zabezpieczając przed rozszczelnieniem blokiem oporowym. Rurociąg wykonać z atestowanych rur kielichowych PCW Ø 160 PN 10, łączonych przy użyciu uszczelek gumowych. Przy łączeniu i układaniu rur stosować się do zaleceń ich producenta.

Dokładny zakres robót zawiera projekt budowlany oraz przedmiar robót.

Warunki ogólne udziału w postępowaniu – wyciąg z SIWZ:
9.1. Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne musi sporządzić ofertę według wzoru Zamawiającego oraz spełniać niżej wymienione warunki, określone w art. 22 ust.1 Prawa zamówień publicznych:
9.1.1. Posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
9.1.2. Posiadać wiedzę i doświadczenie.
9.1.3. Dysponować odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
9.1.4. Znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
9.1.5. Nie podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przesłanek określonych w art. 24 Prawa zamówień publicznych.

9.2. Sposób oceny wymaganych warunków udziału w postępowaniu:
9.2.1. Pkt 9.1.1 – nie dotyczy.
9.2.2. Na potwierdzenie spełnienia warunku, o którym mowa w pkt 9.1.2, Wykonawca musi udokumentować w okresie ostatnich 5 lat, co najmniej 1 robotę budowlaną na każdą część zamówienia, podobną do przedmiotu zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem jej wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączy dokumenty potwierdzające, że robota została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. Przez „podobną” należy rozumieć robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i wartością robocie budowlanej stanowiącej przedmiot zamówienia, tj.:
- dla części I  – budowa stacji uzdatniania wody za kwotę nie mniejszą niż: 2 mln. zł.
- dla części II  – budowa wodociągu za kwotę nie mniejszą niż: 200 tys. zł.
- dla części III  – budowa wodociągu za kwotę nie mniejszą niż: 300 tys. zł.
- dla części IV  – budowa wodociągu za kwotę nie mniejszą niż: 300 tys. zł.
- dla części V  – budowa wodociągu za kwotę nie mniejszą niż: 300 tys. zł.
- dla części VI  – budowa wodociągu za kwotę nie mniejszą niż: 150 tys. zł.

9.2.3. Na potwierdzenie spełnienia warunku, o którym mowa w pkt 9.1.3, Wykonawca powinien dysponować następującymi osobami:
Dla części I:
a) Kierownik budowy – wykształcenie wyższe przy doświadczeniu zawodowym min. 8 lat – uprawnienia: specjalność konstrukcyjno – budowlana bez ograniczeń
b) Kierownik robót instalacyjnych elektrycznych i elektroenergetycznych – wykształcenie wyższe/średnie przy doświadczeniu zawodowym min. 6 lat/8 lat – specjalność: instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
c) Kierownik robót instalacyjnych wodociągowych i kanalizacyjnych – wykształcenie wyższe/średnie przy doświadczeniu zawodowym min. 6 lat/8 lat – specjalność: instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych
Dla części II - VI:
a) Kierownik budowy – wykształcenie wyższe/średnie przy doświadczeniu zawodowym min. 6 lat/8 lat – specjalność: instalacyjna w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych – bez ograniczeń.
W przypadku udzielenia zamówienia temu samemu Wykonawcy na kilka części (w ramach II – VI), Zamawiający wyraża zgodę na niepowielanie stanowisk. 
- Osoby wymienione w pkt a) – c) muszą posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane oraz przynależeć do właściwej izby samorządu zawodowego. Doświadczenie zawodowe będzie liczone od momentu uzyskania uprawnień.
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia obsługi zadania przez wskazane w ofercie osoby.
- Zamawiający nie wyrazi zgody na zmiany personalne bez zaistnienia istotnej przyczyny.
- Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia pisemnych zobowiązań do podjęcia funkcji w realizacji umowy dla każdej z wymienionych osób.
  oraz potencjałem technicznym:
  dla części I:
- koparka o pojemności łyżki min. 0,25 m3 – 1 szt.
- ładowarka o pojemności łyżki min. 1,5 m3 – 1 szt.
- zagęszczarka min. 300 kg – 1 szt.
- dźwig ruchomy – 1 szt.
- samochód do wywozu ziemi – 2 szt.
- samochód do przewozu betonu – 1 szt.
- wytwórnia betonu – 1 szt.
  dla każdej z części II, III, IV, V, VI:
- koparka jednonaczyniowa o pojemności łyżki min. 0,6 m3 – 1 szt.
- koparko – ładowarka o pojemności łyżki min. 0,25 m3 – 1 szt.
- ubijak min. 80 kg – 1 szt.
- zagęszczarka min. 300 kg – 1 szt.
- zgrzewarka do rur PE – 1 szt.
- samochód samo wyładowujący – 1 szt.
9.2.4. Na potwierdzenie spełnienia warunku, o którym mowa w pkt 9.1.4, Wykonawca musi wykazać się opłacona polisą, a w przypadku jej braku innym dokumentem potwierdzającym ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę dla poszczególnych części zamówienia nie mniejszą niż: część I -  500.000,00 zł, część II -  50.000,00 zł, część III -  50.000,00 zł, część IV -  50.000,00 zł, część V -  50.000,00 zł, część VI -  35.000,00 zł,
9.2.5. Na potwierdzenie spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 9.1.5, Wykonawca musi wykazać brak podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.

9.3. Dodatkowe informacje dla Wykonawców
9.3.1. Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w pkt 10 SIWZ, dołączonych do oferty.
9.3.2. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać, iż Wykonawca spełnia wymienione warunki.
9.3.3. Uzupełnienie wymaganych dokumentów będzie możliwe po upływie terminu składania ofert, chyba, że mimo uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
9.3.4. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentów złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający może wezwać wykonawców w określonym terminie do złożenia wyjaśnień.

Wymagane dokumenty – wyciąg z SIWZ:
10.1. Dla potwierdzenia spełnienia warunków, określonych w pkt 9, Wykonawcy winni przedłożyć niżej wymienione dokumenty (oryginały lub kserokopie poświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem):
W zakresie wykazania spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy:
10.1.1. Oświadczenie o spełnianiu wymogów art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych - stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ.
10.1.2. Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem jej wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączy dokumenty potwierdzające, że robota została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona - stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ.
10.1.3. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia; niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami - stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ.
10.1.4. Oświadczenie, że wskazane osoby posiadają wymagane uprawnienia - stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ.
10.1.5. Wykaz potencjału technicznego - stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ.
10.1.6. Wykaz części zamówienia, których wykonanie wykonawca powierzy Podwykonawcy - stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ.
10.1.7. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
W zakresie potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy:
10.1.8. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie zaistnienia przesłanek określonych w art. 24 ustawy - Prawo zamówień publicznych - stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ.
10.1.9. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zkresie art. 24. ust. 1 pkt 2 ustawy.
10.1.10. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
10.1.11. Aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
10.1.12. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
10.1.13. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
10.1.14. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są załączyć do oferty:
1) pełnomocnictwo udzielone przez wszystkich partnerów do reprezentowania ich w przedmiotowym postępowaniu i/lub zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
2) wykaz wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
3) oświadczenie wykonawców o solidarnej odpowiedzialności za wykonanie zamówienia i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wyżej: składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 
- Dokumenty, o których mowa w ppkt. lit. „a” powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 
- Dokument, o którym mowa w ppkt lit. „b”, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 
- Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę upoważnioną
Ponadto, Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć::
10.1.15. Formularz oferty – stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ.
10.1.16. Kosztorys ofertowy (dla celów poglądowych).
10.1.17. Harmonogram robót – w terminie 14 dni od daty podpisania umowy.
10.1.18. Zaakceptowane „Istotne postanowienia umowy” - stanowi Załącznik nr 10 do SIWZ.
10.1.19. Gwarancję - stanowi Załącznik nr 11 do SIWZ.
10.1.20. Kopię dowodu potwierdzającego wniesienie wadium.
10.2. Dokumenty określone w pkt. 10.1 winny być złożone w formie oryginału lub kserokopii wraz z tłumaczeniem na język polski. Kserokopie muszą być poświadczone za zgodność przez Wykonawcę.
10.3. Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
10.4. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.

Oferty częściowe:
Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych:
Część I  – Budowa Stacji Uzdatniania Wody w miejscowości Wiele
Część II  – Budowa wodociągu Witosław – Rajgród
Część III  – Budowa wodociągu Mrocza – Ostrowo
Część IV  – Budowa wodociągu Mrocza – Orlinek
Część V  – Budowa wodociągu Orle – Witosław
Część VI  – Budowa wodociągu Modrakowo – Wyrza

Zamówienia uzupełniające/dodatkowe:
Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające/dodatkowe.
Zgodnie z art. 36 ust. 2 pkt 3 ustawy zamawiający przewiduje możliwość udzielenia w okresie trwania umowy ewentualnych zamówień uzupełniających. Zamówienia uzupełniające udzielane będą w trybie zamówienia z wolnej ręki, po spełnieniu przesłanek z art. 67 ust. 1 pkt 5 i 6.

Wadium:
Zamawiający żąda wniesienia wadium.
Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:
Część I  – 67.800,00 zł (słownie: sześćdziesiąt siedem tysięcy osiemset zł 00/100 gr)
Część II  – 6.400,00 zł (słownie: sześć tysięcy czterysta zł 00/100 gr)
Część III  – 7.500,00 zł (słownie: siedem tysięcy pięćset zł 00/100 gr)
Część IV  – 9.500,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy pięćset zł 00/100 gr)
Część V  – 8.800,00 zł (słownie: osiem tysięcy osiemset zł 00/100 gr)
Część VI  – 4.500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset zł 00/100 gr)
Wadium musi zostać wniesione (uznane na rachunku Zamawiającego) najpóźniej przed upływem terminu składania ofert, tj. do godz. 1100 dnia 17. 05. 2010 r.
Zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
– pieniądzu – przelewem na rachunek Zamawiającego;
– poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
– gwarancjach bankowych;
–  gwarancjach ubezpieczeniowych;
– poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275)
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy UMiG w Mroczy
w Banku Spółdzielczym O/Mrocza Nr 19 8144 0005 2004 0040 0114 0006 (potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do składanej oferty).
Wadium wnoszone w innej formie aniżeli pieniężna należy złożyć u Skarbnika Miasta i Gminy Mrocza (pok. 305) a potwierdzenie jego wniesienia należy dołączyć do oferty.
W przypadku dołączenia do oferty kopii dokumentu wadialnego potwierdzonej przez Wykonawcę, Zamawiający we własnym zakresie sprawdzi czy oryginał dokumentu został wniesiony w kasie przed upływem terminu składania ofert.
Oferta niezabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie odrzucona.

Oferty wariantowe:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Kryteria oceny:  
Cena – 100 %

Aukcja elektroniczna:  
Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej


Osobami upoważnionymi do kontaktu z oferentami są:
Krzysztof Wiese – Kierownik Referatu Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej
tel. (052) 3867414 w godz. 800 do 1500
Mazur Sebastian – Inspektor d/s zamówień publicznych
tel. (052) 3867419 w godz. 800 do 1500

Termin składania ofert upływa:
17. 05. 2010 r. o godz. 11:00

Miejsce składania ofert:
Urząd Miasta i Gminy w Mroczy, Plac 1 Maja 20, 89-115 Mrocza pok. nr 207 (sekretariat)
w godzinach urzędowania.

Otwarcie ofert nastąpi:
17. 05. 2010 r. o godz. 11:30

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Miasta i Gminy w Mroczy, Plac 1 Maja 20, 89-115 Mrocza pok. nr 310

Termin związania z ofertą:
30 dni

Informacje dodatkowe, w tym dot. dofinansowania zadania:
Inwestycja dofinansowywana ze środków Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu – PROW.

Informacja o zamieszczeniu ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
dnia: 28 - 04 - 2010 r.
numer: 101973-2010

Informacja o zamieszczeniu ogłoszenia na Tablicy Ogłoszeń UMiG w Mroczy:
Wywieszono dnia: 28. 04. 2010 r.

Załączniki:
- SIWZ (322kB) pdf
- Edytowalne załączniki (185kB) word
- Zmiana w SIWZ (71kB) pdf
- Zmiana treści ogłoszenia oraz SIWZ (74kB) pdf
- Przedmiary robót (2521kB) txt
- Projekty 1/14 (8192kB) txt
- Projekty 2/14 (8192kB) txt
- Projekty 3/14 (8192kB) txt
- Projekty 4/14 (8192kB) txt
- Projekty 5/14 (8192kB) txt
- Projekty 6/14 (8192kB) txt
- Projekty 7/14 (8192kB) txt
- Projekty 8/14 (8192kB) txt
- Projekty 9/14 (8192kB) txt
- Projekty 10/14 (8192kB) txt
- Projekty 11/14 (8192kB) txt
- Projekty 12/14 (8192kB) txt
- Projekty 13/14 (8192kB) txt
- Projekty 14/14 (1964kB) txt
- Odpowiedź na zapytanie nr 1 (104kB) pdf
- Odpowiedź na zapytanie nr 2 (282kB) pdf

Pliki spakowano programem 7-Zip.
W celu wypakowania projektu, należy pobrać najpierw na dysk wszystkie pliki i dopiero wtedy dokonać ich wypakowania do formatu docelowego - pdf.

- Protokół z sesji otwarcia ofert (34kB) pdf

- Ogłoszenie o wyniku postępowania (85kB) pdf

metryczka


Opublikował: Sebastian Mazur (28 kwietnia 2010, 21:21:09)

Ostatnia zmiana: Sebastian Mazur (2 lipca 2010, 11:59:27)
Zmieniono: Poprawienie błędnego numeru postępowania

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2462